Frågor & svar

Hur får jag mina biljetter?

Alla biljetter (utom Visitor Oyster Card och Travelcards) skickas till din e-postadress som en bifogad PDF-fil. Denna PDF-fil (e-biljett/voucher) måste du skriva ut och ta med dig till din destination. Du ska antingen byta ut e-biljetten mot originalbiljett vid anvisad adress eller visa upp den direkt till chauffören eller använda den direkt på tåget/bussen. Vad som gäller för just din transport står skrivet på din e-biljett/voucher. Det är därför mycket viktigt att du läser all information som står skrivet på din e-biljett/voucher!

När får jag mina biljetter?

Alla biljetter (utom Visitor Oyster Card och Travelcards), skickas till din e-post adress efter det att du har slutfört din bokning och betalningen är godkänd. NOTERA! Bokar du Privat Flygtaxi måste du även ha taxibolagets bokningsnummer på din voucher, så det kan dröja upp till 48 timmar innan du får din voucher/e-biljett MED bokningsnummer. Tågbiljetter med Gatwick Express och Stansted Express ställs ut manuellt och skickas som en bifogad PDF-fil inom 2 dagar från bokningstillfället. - Din bokning ÄR bekräftad så snart din betalning är godkänd, men själva e-biljetten skickas lite senare.

Finns det barnbiljetter?

Ja, många av transportalternativen har barnbiljetter (CHILD). Det är viktigt att ni läser om åldersgränsen för varje enskild biljett typ eftersom åldersgränsen för barnbiljetter (CHILD) kan variera.

Behöver jag visa upp ID-kort?

Nej, personen som visar upp e-biljetten får tillgång till den bokade transporten. OM ID-kort krävs står det på din voucher/e-biljett, läs därför noga instruktionerna vad som gäller!

Vad sker om jag inte kan använda mina biljetter?

Biljetter säljs utan återbetalningsgaranti, men kontakta oss via kontaktsidan på vår site om du inte kan använda dina biljetter. Ibland kan vi eller vår leverantör sälja biljetterna vidare till annan kund. Notera att om vi lyckas sälja biljetterna på nytt får du får tillbaka dina biljettutlägg minus våra och våra leverantörers bokningsavgifter.

Frågor och synpunkter

Om du har frågor, synpunkter eller eventuella klagomål, vänligen kontakta oss via kontaktsidan på vår site eller genom att skriva till helpdesk@ticmate.com. Notera att synpunkter och/eller klagomål måste framföras inom 14 dagar efter arrangemanget har ägt rum. Om vi får frågor och/eller klagomål efter denna tid kan vi inte garantera att vi kan hjälpa er.

Svenska
TransferExperten.se


Till kundvagnen